piątek, 25 stycznia 2013

Sernik kokosowy - czysta rozpusta

Nic dodać, nic ująć.

SERNIK KOKOSOWY
(tortownica 26 cm)

spód:
- 100 gram pokruszonych pełnoziarnistych herbatników
- 70 gram zmielonych migdałów
- 6 łyżek wiórków kokosowych
- 120 gram rozpuszczonego masła
 
masa:
- 1 kg sera z wiaderka
- szklanka cukru pudru
- 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
- 4 jajka
- 2 łyżki rumu
- 120 gram wiórków kokosowych
 
dekoracja:
- 300 gram białej czekolady
- 200 ml śmietany kremówki
- wiórki kokosowe
- 2 op. białych drażetek

  • SPÓD: Herbatniki kruszymy, migdały mielimy. Mieszamy razem z wiórkami kokosowymi i na koniec łączymy z roztopionym, przestudzonym masłem. Wykładamy dno tortownicy i wkładamy formę na 10 min do lodówki. Następnie 15 minut pieczemy w temperaturze 180 stopni i wystawiamy do całkowitego wystygnięcia.
  • MASA: Ser ucieramy z cukrem do osiągnięcia gładkiej masy. Następnie dodajemy rum i 2-3 minuty jeszcze miksujemy. Na koniec wlewamy stopniowo rozbełtane jajka oraz dodajemy mąkę. Gdy wszystkie składniki dobrze się połączą dodajemy wiórki kokosowe i całość mieszamy już łyżką. Masa będzie dość rzadka. 
  • PIECZENIE: Na wystudzony spód przelewamy masę serową. Pieczemy w 160 stopniach do wyrośnięcia, następne zwiększamy temperaturę do 175 stopni. Całość piekłam 1,5 h. Około 45 min w temperaturze 160. Po zakończeniu pieczenia sernik zostawiałam w piecu na 15 min, następnie na kolejne 15 min. przy lekko uchylonych drzwiczkach. Dzięki temu nigdy mi nie opadł (przynajmniej tej metodzie przypisuję zasługi :)). Odstawiamy sernik do całkowitego wystygnięcia.
    • DEKORACJA: Białą, pokruszoną czekoladę zalewamy gorącą śmietaną i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Powstałą polewą smarujemy sernik. Na środku układamy koło z białych draży, a boki posypujemy wiórkami kokosowymi.
    • INNE: Wbrew pozorom sernik nie należy do typowych 'ciężkich'. Masa serowa nie zawiera żadnego tłuszczu (jednak jest b. aksamitna) oraz małą ilość cukru. Jeśli chcielibyśmy jeszcze 'odchudzić' nasz sernik możemy zrezygnować ze słodkich draży bądź w zupełności z dekoracji.

      Przepis bierze udział w akcji:
      Serniki 2013 - edycja zimowa

      *****
       PS: 
      Chciałabym przypomnieć o trwającym konkursie na bloga roku! Jeśli spodobał Ci się mój blog pomóż mi zajść ciut dalej - wyślij D00020 na 7122 :)
      Z góry dziękuję za pomoc!
      ---------------------------------------------------------------------
      WAL2012

      32 komentarze:

      1. Szana-Banana, przestaniesz kusić biedną matkę na diecie? ;)

        OdpowiedzUsuń
      2. Oj ! To zdecydowanie mój smak :)

        OdpowiedzUsuń
      3. Muszę sobie taki zrobić, bo kokosowego jeszcze nie robiłam. A ten wygląda fantastycznie!

        OdpowiedzUsuń
      4. Kusisz kusisz i chyba skusisz!!!

        OdpowiedzUsuń
      5. Z drażetkami, to coś dla mnie! :))
        Wygląda niebiańsko pysznie i baaardzo słodko...

        OdpowiedzUsuń
      6. ten sernik to istna rozpusta!:)

        OdpowiedzUsuń
      7. Całkowite pyszności po prostu! Nie dość,że sernik to jeszcze z kokosem, mniam:)

        OdpowiedzUsuń
      8. pięknie wygląda, super pomysł z tymi drażami bo całość wygląda pysznie

        OdpowiedzUsuń
      9. Świetnie wygląda ta bąbelkowa góra ;)

        OdpowiedzUsuń
      10. o w mordę ! wygląda lepiej niż rewelacja..!
        miałam nie piec ciast a tu o... ehhh...


        _____________
        p.s patrząc na Twoje dodatki zaczynam dostrzegać część moich misek i osłonek z Ikei :P

        OdpowiedzUsuń
      11. Oj, rozpusta na całego... Piękny wyszedł :)

        OdpowiedzUsuń
      12. Serniczek wygląda baaardzo smakowicie:) // a do zrobienia muffinek z fasoli nie trzeba zbyt wiele czasu, wrzucasz wszytko do miksera i gotowe ;) Pozdrawiam:)

        OdpowiedzUsuń
      13. uwielbiam serniki i spody na bazie ciastek, super!!

        OdpowiedzUsuń
      14. jestem fanką kokosu w każdej postaci, a taki sernik mogłabym jeść bez opamiętania ;)

        OdpowiedzUsuń
      15. Wszelkim sernikom mówię TAK! A Twój wygląda oszałamiająco!;)

        OdpowiedzUsuń
      16. łoo:) super pomysł z tymi drażami !! ja ostatnio polubiłam się z kokosem mam w zanadrzu pyszny mus..

        OdpowiedzUsuń
      17. Wow! Po pierwsze bo sernik, po drugie bo z kokosem, po trzecie bo z rumem :) pycha!

        OdpowiedzUsuń
      18. pięknie i apetycznie wygląda, zwłaszcza ta polewa i dekoracja jest interesująca, pycha:D

        OdpowiedzUsuń
      19. Taki sernik skusiłby mnie z pewnością :)

        OdpowiedzUsuń
      20. Rzeczywiście wręcz niebiańska rozpusta :D

        OdpowiedzUsuń
      21. ale cudo, jestem pod wrażeniem, moje smaki :)

        OdpowiedzUsuń

      Przepraszam za włączenie weryfikacji obrazkowej, ale niestety z dnia na dzień dostaję więcej spamu.. Nie zniechęcajcie się i piszcie czy smakowało :)!